Svarbiausi aspektai prekiaujant internete
Jei nusprendėte, kad Jūsų verslas gali veikti elektroninėje erdvėje, pradėkite kurti elektroninę parduotuvę tik tuomet, kai tiksliai žinote, kokių funkcijų ar susiejimo su kitomis programomis, atsiskaitymo formomis jai reikės. Neapgalvotas elektroninės svetainės programavimas - „viską sugalvosime eigoje“, paprastai baigiasi padidėjusiais programavimo kaštais ir painiu svetainės funkcionalumu. Labai svarbu svetainės susiejimas su prekės sandėlio informacija arba informacija iš tiesioginio tiekėjo. Prekių likučiai turi būti tiksliai ir labai greitai atnaujinami, čia negali būti daroma klaidų, nes lygiai kaip ir fizinėse parduotuvėse, taip ir elektroninėse, pirkėjai nemėgsta laukti – prekė turi būti pasiekiama greitai, mokėjimas atliktas sugaištant kuo mažiau laiko, o įsigytas daiktas ar paslauga pristatoma per maksimaliai trumpą laiką.
Jei jau kurį laiką turite veikiančią elektroninę parduotuvę, nepamirškite nuolatos atnaujinti savo žinių apie elektroninę komerciją bei sekti naujausias e-tendencijas. Lietuvoje veikiantis startuolis, elektroninės prekybos paieškos sprendimų kompanija SearchNode siūlo savo "žinių bagažą" apie elektroninę komerciją papildyti perskaitant šias knygas: https://www.goodreads.com/shelf/show/commerce
Kompanija SearchNode, sėkmingai savo paslaugas teikia vienoms didžiausių Lietuvos elektroninių parduotuvių, pasiūlydami joms geriausius sprendimus, kaip jų klientai galėtų surasti visą reikiamą informaciją greičiausiu ir patogiausiu būdu. Analizuodami savo klientų veiklą, SearchNode sudarė 10 kritinių klaidų sąrašą, kurias daro dažniausiai daro elektroniniai verslai: https://searchnode.com/blog/ecommerce-business-mistakes/
Taip pat svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad pagrindinis elektroninės parduotuvės skirtumas nuo įprastos parduotuvės yra tas, kad tinklalapyje klientai palieka gana daug duomenų, kuriais remiantis galima tobulinti savo elektroninę prekybą. Įdiegus statistikos rinkimo ir stebėjimo įrankius elektroninėse svetainėse, parduotuvėse, stebint duomenis socialiniuose tinkluose bei nuolatos juos analizuojant – galima matyti pagrindinius klientų atėjimo į jūsų elektroninę parduotuvę kanalus. Turint informaciją apie tai, galima tikslingai nukreipti reklamos kaštus būtent į tuos kanalus, kurie generuoja pagrindinius pardavimus.
Stebėti - analizuoti - komunikuoti
Labai svarbu analizuoti ir tai, kas lėmė, jog prekė buvo pasirinkta, tačiau nenupirkta. Kitaip tariant, kas lėmė vartotojo atsisakymą pirkti? Jei pastebėjote, kad prekė buvo pasirinkta, įdėta į "krepšelį" tačiau sprendimas pirkti atšauktas, rekomenduojama susisiekti su pirkėju bei išsiaiškinti, kokia buvo nepirkimo priežastis. Galbūt tai buvo blogai veikianti kuri nors svetainės funkcija, gal nepakankamai vizualiai pateikti prekės privalumai ar informacijos trūkumas ir pan. Visa tai išsiaiškinę ir išsprendę galimą problemą, pirkėją galite susigrąžinti bei neprarasti kitų pardavimų.
Atsiliepimas po prekės įsigijimo – taip pat labai svarbi marketingo priemonė. Rekomendacijos - vienas didžiausių reklamos variklių (“influencerių” populiarumas šiandien tai puikiai rodo). Ne veltui sakoma: patikimiausia reklama – iš lūpų į lūpas! Dalinkitės gerais atsiliepimais ir jokiu būdu netrinkite blogų. Elektroninės prekybos klientai yra gana nuovokūs ir supranta, kad sunkiai tikėtina, jog atsiliepimai apie visas Jūsų parduodamas prekes gali būti tik teigiami. Normalu, kad skirtingi klientai turi skirtingą nuomonę ar skonį. Dalinkitės su savo auditorija visais atsiliepimais, tai tik įrodys, kad nebijote atsakomybės, sprendžiate problemas ir reaguojate į visas net ir neigiamas pastabas. Atsakykite visiems kurie atsiliepė apie prekes ar paslaugas tiek teigiamai, tiek neigiamai. Darykite tai diplomatiškai ir patikinkite, kad išgirdote pastabą ir sprendžiate nesklandumus.
Kelių ir priemonių pagerinti klientų patirtį elektroninėje parduotuvėje yra daug: pradedant vizualiniu pateikimu ir funkcionalumu - baigiant asmeniniu dėmesiu kiekvienam pirkėjui. Komunikavimas ir nuolatinis ryšio palaikymas - pagrindinis raktas į sėkmingus žmonių tarpusavio, o taip pat ir verslo bei kliento santykius.