Naujienos

Elektroninis pasaulis - nenustos suktis

Kaip vieną iš pastarųjų pandeminių metų teigiamų pokyčių, galima įvardinti tiek verslo, tiek žmonių gyvenimų „emigravimą“ į elektroninę erdvę. Galbūt virusas „uždarė“ žmones namuose, tačiau nesustabdė nei prekybos, nei tarpusavio bendravimo ar informacijos sklaidos. Elektroninė komercija sudarė sąlygas daugeliui žmonių neprarasti darbų, verslams – veikti, nepaisant apribotų galimybių. Elektroninių parduotuvių pardavimai, Vokietijos tyrimų kompanijos Statista duomenimis, dideliais tempais augo jau nuo 2014 metų, o nuo šių metų, šoktels dar ryškiau.  

Elektroninės prekybos augimas Lietuvoje, remiantis SEB banko tyrimo duomenimis, vertinant  atsiskaitymų perkant interneto parduotuvėse apyvarta jau nuo kovo mėnesio augo 25 proc., o balandį didėjo dar 24 procentais. Vasaros laikotarpiu pardavimai sumažėjo, tačiau jau dabar vykstančiu šventiniu laikotarpiu  - neabejotinai vėl išaugs. SEB grupės ekonomistai prognozuoja, kad metinis Lietuvos BVP pokytis trečią ketvirtį turėtų taip pat būti vienas geriausių Europoje. Taigi nesitikima, kad vartojimas Lietuvoje mažės ir į tai prekybininkai taip pat turėtų atsižvelgti.
 

Svarbiausi aspektai prekiaujant internete

Jei nusprendėte, kad Jūsų verslas gali veikti elektroninėje erdvėje, pradėkite kurti elektroninę parduotuvę tik tuomet, kai tiksliai žinote, kokių funkcijų ar susiejimo su kitomis programomis, atsiskaitymo formomis jai reikės. Neapgalvotas elektroninės svetainės programavimas - „viską sugalvosime eigoje“, paprastai baigiasi padidėjusiais programavimo kaštais ir painiu svetainės funkcionalumu. Labai svarbu svetainės susiejimas su prekės sandėlio informacija arba informacija iš tiesioginio tiekėjo. Prekių likučiai turi būti tiksliai ir labai greitai atnaujinami, čia negali būti daroma klaidų, nes lygiai kaip ir fizinėse parduotuvėse, taip ir elektroninėse, pirkėjai nemėgsta laukti – prekė turi būti pasiekiama greitai, mokėjimas atliktas sugaištant kuo mažiau laiko, o įsigytas daiktas ar paslauga pristatoma per maksimaliai trumpą laiką. 

Jei jau kurį laiką turite veikiančią elektroninę parduotuvę, nepamirškite nuolatos atnaujinti savo žinių apie elektroninę komerciją bei sekti naujausias e-tendencijas. Lietuvoje veikiantis startuolis, elektroninės prekybos paieškos sprendimų kompanija SearchNode siūlo savo "žinių bagažą" apie elektroninę komerciją papildyti perskaitant šias knygas: https://www.goodreads.com/shelf/show/commerce 

Kompanija SearchNode,  sėkmingai savo paslaugas teikia vienoms didžiausių Lietuvos elektroninių parduotuvių, pasiūlydami joms geriausius sprendimus, kaip jų klientai galėtų surasti visą reikiamą informaciją greičiausiu ir patogiausiu būdu. Analizuodami savo klientų veiklą, SearchNode sudarė 10 kritinių klaidų sąrašą, kurias daro dažniausiai daro elektroniniai verslai: https://searchnode.com/blog/ecommerce-business-mistakes/

Taip pat svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad pagrindinis elektroninės parduotuvės skirtumas nuo įprastos parduotuvės yra tas, kad tinklalapyje klientai palieka gana daug duomenų, kuriais remiantis galima tobulinti savo elektroninę prekybą. Įdiegus statistikos rinkimo ir stebėjimo įrankius elektroninėse svetainėse, parduotuvėse, stebint duomenis socialiniuose tinkluose bei nuolatos juos analizuojant – galima matyti pagrindinius klientų atėjimo į jūsų elektroninę parduotuvę kanalus. Turint informaciją apie tai, galima tikslingai nukreipti reklamos kaštus būtent į tuos kanalus, kurie generuoja pagrindinius pardavimus.  

Stebėti - analizuoti - komunikuoti

Labai svarbu analizuoti ir tai, kas lėmė, jog prekė buvo pasirinkta, tačiau nenupirkta. Kitaip tariant, kas lėmė vartotojo atsisakymą pirkti? Jei pastebėjote, kad prekė buvo pasirinkta, įdėta į "krepšelį" tačiau sprendimas pirkti atšauktas, rekomenduojama susisiekti su pirkėju bei išsiaiškinti, kokia buvo nepirkimo priežastis. Galbūt tai buvo blogai veikianti kuri nors svetainės funkcija, gal nepakankamai vizualiai pateikti prekės privalumai ar informacijos trūkumas ir pan. Visa tai išsiaiškinę ir išsprendę galimą problemą, pirkėją galite susigrąžinti bei neprarasti kitų pardavimų. 

Atsiliepimas po prekės įsigijimo – taip pat labai svarbi marketingo priemonė. Rekomendacijos  - vienas didžiausių reklamos variklių (“influencerių” populiarumas šiandien tai puikiai rodo). Ne veltui sakoma: patikimiausia reklama – iš lūpų į lūpas! Dalinkitės gerais atsiliepimais ir jokiu būdu netrinkite blogų. Elektroninės prekybos klientai yra gana nuovokūs ir supranta, kad sunkiai tikėtina, jog atsiliepimai apie visas Jūsų parduodamas prekes gali būti tik teigiami. Normalu, kad skirtingi klientai turi skirtingą nuomonę ar skonį. Dalinkitės su savo auditorija visais atsiliepimais, tai tik įrodys, kad nebijote atsakomybės, sprendžiate problemas ir reaguojate į visas net ir neigiamas pastabas. Atsakykite visiems kurie atsiliepė apie prekes ar paslaugas tiek teigiamai, tiek neigiamai. Darykite tai diplomatiškai ir patikinkite, kad išgirdote pastabą ir sprendžiate nesklandumus. 

Kelių ir priemonių pagerinti klientų patirtį elektroninėje parduotuvėje yra daug: pradedant vizualiniu pateikimu ir funkcionalumu - baigiant asmeniniu dėmesiu kiekvienam pirkėjui. Komunikavimas ir nuolatinis ryšio palaikymas - pagrindinis raktas į sėkmingus žmonių tarpusavio, o taip pat ir verslo bei kliento santykius. 

  Prenumeruoti naujienas

Biudžetinė įstaiga Žemės ūkio agentūra prie Žemės ūkio ministerijos

Gedimino pr. 19, 01103 Vilnius
Tel. +370 616 46910
El. paštas info@zua.lt
Įmonės kodas 304894892
PVM mokėtojo kodas LT100011866612
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre

 

X