Susitikimo su LR žemės ūkio ir komercijos atašė Japonijoje aptartos Lietuvos maisto produktų ir gėrimų eksporto galimybės
Liepos 28 d. vyko „ZUA“ ir nuo rugpjūčio mėn. LR žemės ūkio atašė Japonijoje pareigas pradėsiančios eiti K. Mineikienės susitikimas, kurio metu buvo aptartos bendradarbiavimo galimybės, siekiant padėti lietuviškiems maisto produktams bei gėrimams pasiekti Japonijos rinką ir įsitvirtinti joje.
K. Mineikienės teigimu, aukšta perkamąja galia pasižyminti Japonijos rinka yra prioritetinė Lietuvai, o lietuviškų maisto ir gėrimų produktų eksporto augimo potencialas yra didelis ir vis dar neišnaudotas. Labiau išnaudoti eksporto potencialą turėtų padėti dar 2019 m. įsigaliojęs ES ir Japonijos ekonominės partnerystės susitarimas, eliminavęs net 91 proc. importo muitų.
„ZUA“ vadovo Šarūno Celiešiaus teigimu, viena didžiausių ekonomikų pasaulyje labai atvira inovatyviems sprendimams, todėl šioje rinkoje didžiausią pranašumą turėtų turėti produktai, skirti galutiniam vartojimui, atitinkantys vartojimo tendencijas – ekologiški, sveikatai palankūs bei esantys didesnės pridėtinės vertės. Stiprus ir kryptingas Lietuvos maisto sektoriaus atstovavimas Japonijoje yra itin svarbus bei gali padėti atverti ir daugiau eksportavimo galimybių kaimyninėse rinkose.
Pokalbio metu taip pat pasidalinta eksporto skatinimo veiklų vystymo planais, aptartas Lietuvos įmonių dalyvavimo tarptautinėje parodoje „Foodex Japan“, vyksiančioje kitų metų kovo mėn., pasirengimo procesas. „ZUA“ padalinio, atsakingo už Lietuvos gamintojų dalyvavimo tarptautinėse parodose ir verslo misijose organizavimą, vadovė Irma Šlaičiūnaitė-Černiauskienė pabrėžė, kad nors organizuojant tarptautines iniciatyvas COVID-19 pandemija vis dar lemia daugybę ribojimų, optimizmo suteikia nuo 2019 m. „ZUA“ komandos išmoktos pamokos, įgyta patirtis prisitaikant ir išbandant naujus parodų bei verslo misijų formatus. Žinoma, su visais iššūkiais susidoroti padeda tvirta partnerystė.