„Sial China 2021“ parodoje – išskirtinis dėmesys Lietuviškai produkcijai bei stiprėjančiam Kinijos ir ES bendradarbiavimui

Gegužės 18-20 d. Kinijoje, Šanchajuje vykusią viena didžiausių Azijos maisto ir gėrimų parodų „Sial China 2021“ galima laikyti itin pasisekusia – skaičiuojama, jog tris dienas trukęs renginys pritraukė 120 000 lankytojų bei daugiau nei 4500 dalyvių iš 60 šalių ir regionų.

Lietuvos produkcija – koja kojon su sparčiai besikeičiančiomis tendencijomis

22-oji tarptautinė maisto produktų ir gėrimų paroda gamintojams suteikė išskirtinių galimybių užmegzti taip reikalingus verslo kontaktus, giliau suprasti Kinijos ir Azijos rinkas bei padidinti savo prekių ženklų matomumą tarptautinėje arenoje. 

Maisto produktų ir gėrimų gamintojai, platintojai, didmenininkai ir mažmenininkai iš viso pasaulio parodos metu pristatė bei susipažino su inovatyviausiais ir paklausiausiais, šiuo metu rinkoje esančiais produktais: „Pastebima, jog itin sparčiai didėja sveiko maisto, sveikatingumo bei iš anksto paruoštų gaminti produktų paklausa. Maisto ir gėrimų platinimo modeliai bei tendencijos keičiasi greičiau nei bet kada, o pirkėjai, platintojai bei prekybos tinklai trokšta naujovių čia ir dabar,“ – teigė „SIAL Global Network“ generalinis direktorius Nicolas Trentesaux. 

„Kinai – ypač išrankūs vartotojai, todėl nenuostabu, jog didelio dėmesio susilaukė parodoje pristatomi „Mantinga“ gaminiai. Pernai burokėlių skonio ir spalvos duona buvo pripažinta kaip inovatyviausias produktas parodoje. Burokėliai – sveikatingumo elementas, o to išrankus Kinijos vartotojas ir siekia – maitintis sveikai“, – apie į Kinija jau eksportuojamus „Mantinga“ gaminius kalbėjo žemės ūkio atašė Kinijoje Kristina Mineikienė. Šiemet parodoje „Mantinga“ pristatė gausų savo gaminamos produkcijos pasirinkimą – saldžius bei pikantiškus duonos gaminius, bandeles bei kitus kepinius.

Gausus jungtinis Lietuvos stendas traukė lankytojų akį išskirtinėmis pakuotėmis

Shanghai New International Expo parodų rūmuose parodos lankytojai galėjo susipažinti su 10 Lietuvos įmonių produkcija. Jungtiniame Lietuvos stende „Cerera Foods“ pristatė sausus pusryčius, o kepykla „Gudobelė“ – itin didelio populiarumo užsienio šalyse susilaukusį prekės ženklą „Bon Chance“ – įvairių skonių duonos traškučius. „Kalnapilio-Tauro grupė“ bei „MV GROUP production“ parodos dalyvius supažindino su įvairiais gėrimais, o antrą kartą Kinijos parodoje dalyvaujanti įmonė „Adex LT“ – su lietuviškomis šaldytomis mėlynėmis. 

Kinijos rinkoje jau įsitvirtinusios „Pieno žvaigždės“ parodoje pristatė savo gaminamus įvairių skonių glaistytus varškės sūrelius, kuriais prekiaujama tiek fizinėse prekybos vietose, tiek el. parduotuvėse. „Šis produktas kinams ypač patrauklus kokybe ir jau yra patekęs į tokią prekybos centrų lentyną, kurioje esančioms prekėms vartotojai negaili pinigų“,  – pasakojo K. Mineikienė.

Jungtiniame „ZUA“ stende parodos lankytojai taip pat turėjo galimybę susipažinti su įmonės „Naujasis Nevėžis“ prekiniu ženklu OHO ir jų gaminamais įvairių skonių skirtingų rūšių sausais pusryčiais bei „Švenčionių vaistažolių“ įvairių skonių žolelių arbatomis. „Nors Kinija laikoma arbatos šalimi, Lietuva tikrai turi ką pasiūlyti. Kinijos vartotojui įdomu tai, kad lietuviškos vaisinės arbatos yra kitaip pagamintos, taip pat Kinijoje gyvenantiems užsieniečiams svarbu, jog vaistažolių sudėties arbatos yra tiekiamos pakeliuose“, – teigė K. Mineikienė. Išskirtinio dėmesio sulaukė ir „Viktorija ir partneriai“ pristatomų skirtingų rūšių sausainių pakuotės, parodos dalyvius stebinusios išskirtiniu dizainu ir kokybe.
„Džiugu, jog sulaukėme itin didelio lankytojų dėmesio, jie į mūsų stendą užsukdavo jau žinodami, ką gaminame ir kokie yra mūsų standartai. Juos domina ir tai, ko nėra paviljone, pavyzdžiui, lietuviškas mineralinis vanduo ar jautiena“, – pasakojo žemės ūkio atašė Kinijoje.

Europos Sąjungos stende – ir lietuviška produkcija

Parodoje didelis dėmesys skirtas ir Kinijos bei Europos Sąjungos bendradarbiavimui. Praėjusiais metais ES žemės ūkio maisto produktų eksportas į Kiniją, palyginti su 2019 m., šoktelėjo 22 proc. – iki rekordinių 17,7 mlrd. Eurų. Šių metų parodoje Europos Sąjunga paskelbta garbės svečio regionu, o ES šalių maisto produktai ir gėrimai buvo pristatyti jungtiniame Europos Sąjungos stende „Colours by Europe”. Parodoje taip pat atkreiptas dėmesys į nuo kovo 1 d. įsigaliojusį Kinijos ir ES susitarimą dėl geografinių nuorodų apsaugos nuo neteisėto savinimosi ir padirbinėjimo, kuris, tikima, padės sustiprinti dvišalę prekybą. Europos Sąjungos stende buvo galima sutikti ir įmonių „Gudobelė“, „Pieno žvaigždės“, „Mantinga“, „Daumantai“, „MV GROUP“ produkciją.

Daugiau apie Lietuvos įmonių įspūdžius parodoje „Sial China 2021“ – LRT radijo laidoje „Gimtoji žemė“.