Naujienos

Nuotolinio seminaro metu – eksporto galimybės JAV rinkoje

Birželio 30 dieną Lietuvos maisto produktų ir gėrimų įmonės turėjo puikią galimybę daugiau sužinoti apie JAV rinką ir eksporto galimybes joje. „ZUA“ ir LR Ambasados JAV organizuotame nuotoliniame seminare „JAV rinka – galimybės Lietuvos maisto produktų ir gėrimų eksportuotojams“ savo patirtimi, įžvalgomis ir patarimais apie sėkmingą žengimą į naują rinką dalinosi rinkos ekspertai.

Susirinkusius seminaro dalyvius pasveikino LR Žemės ūkio viceministras Paulius Lukševičius ir Lietuvos ambasadorė JAV Audra Plepytė, drąsindama Lietuvos įmones bandyti įsitvirtinti JAV rinkoje. Ambasadorė seminaro dalyviams priminė, jog  Lietuvos diplomatinė atstovybė visada yra pasiruošusi konsultuoti ir padėti visais rūpimais klausimais. 

„Turime sėkmės istorijų, kuriomis gera dalintis. Jų pavyzdžiai parodo tai, kad, pirmiausia, labai svarbu išmokti pamokas, kaip tinkamai pristatyti savo produktus“, –  kalbėjo A. Plepytė. 

Patrauklus prekės ženklas – ypatingai svarbus JAV vartotojui

Viena iš seminaro dalyvių – Daina Trout –  sėkmingai veikiančios gėrimų įmonės „Health-Ade“ bendraįkūrėja. Prasidėjusi nuo vizijos, šiandien „Health-Ade“ gaminama kombucha parduodama net 50 tūkst. JAV prekybos vietų, kurios pastaraisiais metais generavo 250 milijonų JAV dolerių apyvartą. Toks verslo kelias D. Trout pelnė žurnalo „Inc“ Top 100 Female Founders, žurnalo „BevNet“ Metų žmogaus bei žurnalo „Entrepreneur“ 100 įtakingiausių moterų apdovanojimus. 

Žinoma verslininkė savo pranešime didelį dėmesį skyrė prekės ženklo nešamos žinutės svarbai. Jos teigimu, vienas didžiausių Europos Sąjungos šalių ir JAV vartotojų skirtumų – požiūris į marketingą ir prekės ženklą. Pastarieji jam skiria labai daug dėmesio. 

„JAV vartotojams svarbu viskas: koks yra prekės ženklas, kaip jis atrodo, kokia yra jo idėja, jiems patinka „kieti“ prekės ženklai, vizualiai patrauklūs, nešantys tokias žinutes, kuriomis jie galėtų pasidalinti  socialinėse medijose“, – kalbėjo D. Trout. 

Kitas svarbus aspektas  –  skonis. JAV vartotojams produktas turi būti ne tik skanus, tačiau ir sveikas. Pastaraisiais metais vis dažniau atsigręžiama į organinius produktus be pridėtinio cukraus. 

„Labai svarbu, kad edukuotumėte savo vartotoją. Nuolat pasakokite, kokie yra jūsų produkto privalumai“, –  patarė verslininkė. 

Įvertinkite skirtingus vartojimo įpročius

Kiti seminaro dalyviai – importo firmos „BlackCat Global“ įkūrėjai Katie Wright ir Will Wright dalinosi įžvalgomis bei naudingais patarimais apie tai, kaip parengti žengimo į JAV rinką strateginį planą, pristatė FDA ir USDA taisykles, ženklinimo reikalavimus, FSVP importuotojų sistemą bei muitinės procedūras.

„Būkite realistai – atlikite namų darbus - rinkos analizę, ką vartotojai jau turi, o ko jiems dar trūksta. Atminkite, kad daugiau nei 50 procentų amerikiečių gyvena 9 valstijose: Kalifornijoje, Teksase, Iliionse, Mičigane, Ohio, Pensivalnijoje, Niujorke, Džordžijoje ir Floridoje. Įvertinkite skirtingus jų pirkimo įpročius“, –  tesė K. Wright. 

Galimybė pristatyti produktus – rugsėjo 27-29 dienomis

Seminarą pabaigė Žemės ūkio ir komercijos atašė Lietuvos Respublikos ambasadoje JAV Karolis Anužis. Savo pranešime K. Anužis paminėjo, kad JAV ir ES paskelbė pasiekusi susitarimą, padėsiantį išspręsti ginčą dėl neteisėtų subsidijų „Boeing“ ir „Airbus“ kompanijoms. Pagal šį susitarimą, abi pusės penkeriems metams įsipareigojo panaikinti įvestus muitų tarifus, kurie buvo laikinai suspenduoti nuo šių metų kovo mėnesio. Per 5 metų laikotarpį ES ir JAV įsipareigojo tęsti derybas dėl ilgalaikio subsidijų orlaivių gamintojams klausimo sprendimo. Tai gera žinia ir Lietuvos maisto pramonės sektoriui – šis muitų tarifų panaikinimas teigiamai atsileps kai kurių lietuviškų pieno ir mėsos maisto produktų eksportui į JAV, kuriems dėl šio konflikto JAV buvo taikomas 25 proc. tarifo dydis.

K. Anužis įmonių atstovams pristatė rugsėjo 27-29 dienoms Niujorke vyksiančią „Summer Fancy Food Show“ parodą. Joje organizuojamas Lietuvos paviljonas. Minėta paroda vyks hibridiniu būdu: produktai bus pristatomi tiek gyvai, tiek nuotoliniu būdu. 

Norintys dalyvauti tarptautinėje maisto produktų ir gėrimų parodoje kviečiami susisiekti su „ZUA“ parodų ir verslo misijų organizavimo skyriumi el. paštu: parodos@zua.lt 

  Prenumeruoti naujienas

Biudžetinė įstaiga Žemės ūkio agentūra prie Žemės ūkio ministerijos

Gedimino pr. 19, 01103 Vilnius
Tel. +370 616 46910
El. paštas info@zua.lt
Įmonės kodas 304894892
PVM mokėtojo kodas LT100011866612
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre

 

X