Organizatoriai: išsikeltus lūkesčius viršijome
„Gulfood“ komercijos direktorės Goli Vossough teigimu, parodos organizavimas pareikalavo nemažai iššūkių. Siekiant užtikrinti maksimalų saugumą teko įgyvendinti daugybę apribojimų, neapsieita ir be paskutinės minutės pakeitimų.
„Stengėmės sumažinti visų dalyvaujančių ir ketinančių apsilankyti parodoje lūkesčius iki minimumo. Tačiau kaip stebime dabar, sau, kaip organizatoriams, iškeltus lūkesčius ir tikslus viršijome,“ – teigė „Gulfood“ komercijos direktorė. Parodos atstovės teigimu, tikimasi, kad jau kitąmet viskas sugrįš į „įprastas vėžes“ ir paroda „Gulfood 2022“ vėl pritrauks rekordinius dalyvių bei lankytojų skaičius. Numatyta renginio data – kitų metų vasario 13-17 dienos.
Bendradarbiavimo sutartis – jau antrą dieną
Parodos lūkesčių išpildymą gerai įvertino ir ženklo „Startuper's smoothies“ įkūrėjas Karolis Basevičius, „Gulfood“ dalyvavęs pirmą kartą. Joje lietuviai pristatė funkcinį maistą – ekologiškus vaisių, sėklų ir daržovių glotnučius (smučius). Dalyvavimą renginyje atstovai drąsiai gali vadinti sėkmingu: jau antros dienos metu jie pasirašė bendradarbiavimo sutartį. Artimiausiu metu lietuviški produktai pasieks Brazilijos prekybos vietas.
„Įspūdis apie parodą – labai pozityvus, ją vertiname išties labai gerai. Parodos rezultatai – sudarytas ilgalaikis kontraktas su Lotynų Amerikos bei GULF regiono šalimis,“ – pasakojo K. Basevičius. Minėtais produktais ypač domėjosi Afrikos, Indonezijos įmonės, ieškančios naujovių. K. Basevičiaus teigimu, šiuo atveju jiems situacija buvo ypač dėkinga – jų naujai sukurtas produktas traukė ir kitų interesantų dėmesį.
Vienas gyvai vykstančių parodų privalumų – galimybė paragauti. Atstovo teigimu, jų produkto sėkmė – ypač gerai išdirbta receptūra, kurią sudaro baltymai, maistinės skaidulos. Ją komanda kūrė dvejus metus.
![](/media/kaimoverslas/eksportas/karolis b.jpg)
„Lankytojų teigimu, greito maisto (sočių glotnučių) – labai gerai suderintas skonis. Jis gaivus. Sudėtyje esantys mineralai, magnis, jūros druska suteikia energijos, neapsunkina skrandžio. Jį suvalgęs žmogus jaučia „paleidęs“ alkį, neapsunkęs,“ – apie produkto savybes kalbėjo atstovas.
Parodos dalyviai
Be minėtos įmonės parodoje dalyvavo dar 11 gamintojų, kurie savo produkciją pristatė dviejuose jungtiniuose nacionaliniuose Lietuvos stenduose. Pieno sektoriuje, 56 kv. m. stende lankytojų laukė didžiausi Lietuvos pieno produktų gamintojai: „Vilkyškių pieninė“ visus supažindino su įvairių rūšių sūriu bei pieno miltais, „Marijampolės pieno konservai“ pristatė sutirštinto pieno konservus bei pieno miltus, UAB „Litamilk“ – pieno miltų mišinių, skirtų maisto pramonei liniją „Sofimilk“, o ŽŪK „Pienas LT“ pieno baltymų koncentratus. World Food salėje esančiame 96 kv.m. Lietuvos stende „Cerera foods“ pristatė sausus pusryčius, „Amber pasta“ lankytojams pateikė įvairių rūšių makaronus. „Malsena plius“ – įvairių rūšių miltus bei miltų mišinius. Stende prisistatė ir vieni didžiausių avižinių miltų, dribsnių bei paruoštų vartojimui košių gamintojų „Grainmore“, o įvairiausiais duonos traškučių skoniais susirinkusius stebino įmonė „Gudobelė“. Jau ne vienerius metus parodoje dalyvaujantys „Choco Group“, pristatantys prekės ženklą „Mulate“, didelio lankytojų dėmesio sulaukė ne vien dėl išskirtinio savo įvaizdžio bei pakuočių dizaino, bet ir dėl ypatingai gaminamo ekologiško šokolado skonio ir rūšių įvairovės. Didelį lankytojų susidomėjimą sukėlė ir įmonė „Dehidra“, pristačiusi šaltyje džiovintas, pačių auginamas braškes bei kitus vaisius. Paragavę šių sveikų bei turtingų ryškiais skoniais produktų, parodos lankytojai juos vadino „gabalėliu vasaros skonio burnoje“, liko tik juos patikslinti, jog tai – gabalėlis lietuviškos vasaros skonio!
Specialiai įrengtoje lietuviškos produkcijos ekspozicijoje buvo pristatomi „Lašų duonos“ gaminami šakočiai, grikiai, grikių makaronai, „Naujojo Nevėžio“ įvairių skonių bei rūšių sausi pusryčiai. „AUGA Group“ lentynose demonstruotos valgyti paruoštos sriubos, košės, konservuotos daržovės, ekologiškas pienas. Lietuvos rinkoje dar pakankamai nauja įmonė „Acala Group“ lankytojus vaišino natūraliai fermentuotu Premium kombuča gėrimu, „Švenčionių vaistažolės“ supažindino su įvairių žolelių arbata, įmonė „Vis Aqua“ – natūraliu mineraliniu vandeniu „Lamate“, „Actas“ – įvairių rūšių acto gaminiais. Įmonė „Foksas“ pristatė prekės ženklą „Ekko“ – ekologišką rapsų aliejų, o įmonė „Maisto pilys“ – savo gaminamo prekės ženklo „S.N.A.C.K.“ avinžirnių bei daržovių traškučius.
Ir nors svetimos šalies gamintojui įžengti į aukštais kokybės reikalavimais pasižyminčią Arabų šalių rinką yra pakankamai sunku, parodoje dalyvavusių kepyklos „Gudobelė“ atstovų teigimu, gyva paroda suteikia galimybę ne tik sutikti potencialius klientus, tačiau ir suprasti jų norus, produkcijai keliamus reikalavimus bei pagal tai kurti naujus produktus.
Aptarė verslo galimybes Persijos įlankos regiono šalyse
„Nepaprastai džiaugiuosi matydamas, kiek daug išskirtinės produkcijos Lietuvos įmonės gali pasiūlyti vienai brangiausių ir kone išrankiausių pasaulio rinkų, o taip pat noriu visiems priminti, kad privalome didžiuotis tuo, kad nenusileidžiame savo produkcijos kokybe ir pasiūla nei vienam didžiausiam pasaulio gamintojui,“ – apie Lietuvos įmonių prisistatymą parodoje atsiliepė „ZUA“ direktorius Šarūnas Celiešius.
![](/media/kaimoverslas/eksportas/visi dalyviai(1).jpg)
Lietuvos įmones taip pat aplankė LR žemės ūkio ir komercijos atašė LR ambasadoje JAE, Aneta Kacėnaitė, kuri su parodoje dalyvavusiomis įmonėmis dalyvėmis aptarė jų verslo galimybes Persijos įlankos regiono šalių rinkoje, vykdė susitikimus su potencialiais importuotojais bei derino tolimesnį bendradarbiavimą.
„Tai, kad šis renginys įvyko gyvai bei sulaukė tiek daug lankytojų, pastarųjų metų fone, prilygsta kone stebuklui bei kartu ir nuteikia pozityviai, kad viskas pamažu atsigauna ir grįžta į gyvą formatą, galbūt jau netrukus vėl kvėpuosime laisviau,“ – teigė A. Kacėnaitė.
Lietuvos įmonių dalyvavimą parodoje remia Žemės ūkio ministerija, o organizuoja VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra („ZUA“). `