Atsižvelgiant į dabartinę situaciją dėl Covid-19 pandemijos, tikėtina, kad auditas įmonėse iš šalių importuotojų vyks nuotoliniu būdu. VMVT direktoriaus pavaduotojas įmonėms patarė iš anksto turėti planą dėl Covid-19 grėsmių suvaldymo. Kaip pavyzdį paminėjo Kinijos Liaudies Respublikos Generalinės Muitinės Administracijos nuotolinį auditą, kuris vyko mėsos ir žuvies perdirbimo įmonėse eksportuojančiose savo produkciją į Kiniją.
Seminarą tęsė VšĮ „Ekoagros“ III sertifikavimo sk. vadovė Reda Butkevičiūtė, kuri nuosekliai ir labai išsamiai papasakojo apie ekologiškų produktų sertifikavimą, eksportą, nuo ko pradėti ir kaip gauti VšĮ „Ekoagros“ sertifikatą ekologiškiems produktams. Kadangi ekologinė gamyba apima visus etapus – nuo pirminės produkto gamybos iki perdirbimo, saugojimo, transportavimo, pardavimo ir tiekimo vartotojui, t. y. apima visą grandinę: nuo lauko iki stalo, gamintojui labai svarbu laikytis visų nurodytų reikalavimų. Įmonės, norinčios eksportuoti ekologiškus produktus už ES ribų, turi atsižvelgti į importuojančių šalių reikalavimus. Tarp ES ir kai kurių šalių (JAV, Japonija, Pietų Korėja, Kanada, Šveicarija ir kt.) yra pasirašytos ekvivalentiškumo sutartys, todėl VšĮ „Ekoagros“ sertifikuoti produktai tose šalyse yra pripažįstami kaip ekologiški. Pranešėja informavo, kad VšĮ „Ekoagros“ taip pat vykdo ir privačių standartų - „BioSuisse“, „Demeter“ „Naturland“, „KRAV“ ir „Bioland“ patikras.
Klausytojų dėmesį prikaustė Laurynas Miškinis, AB „AUGA group“ Ekologinių produktų vystymo ir Komercijos direktorius. AB „Auga group“ atstovas nuoširdžiai pasidalino savo 20-ties metų darbo rinkodaroje ir tarptautiniuose pardavimuose patirtimi. Pagrindinė L. Miškinio pranešimo tema buvo AB „AUGA group“ patirtis eksportuojant ekologiškus produktus. Nors šios bendrovės ekologiškos produkcijos eksporto geografija per pastaruosius keturis metus išsiplėtė iki daugiau nei 30 šalių, L. Miškinis išskyrė pačias potencialiausias šalis, į kurias, jo manymu, Lietuvos ekologiškų produktų gamintojai gali drąsiai eksportuoti savo produkciją ir, be abejonės, turi tam gebėjimų. Rinka „Numeris vienas“ tarp paminėtų šalių - JAV, kurią sudaro 50 proc. viso pasaulio ekologiškos produkcijos suvartojimo. Kitos daugiausiai ekologiškos produkcijos suvartojančios šalys - Japonija, JAE bei Kinija. Tiesa, pasak L. Miškinio kol kas AB „AUGA group“ ekologiškos produkcijos į Kiniją neeksportuoja, tačiau turi sukaupę nemažai patirties ieškant optimaliai teisingiausio kelio, kaip pakliūti į Kinijos rinką. Apibendrinant pasakojimus apie eksporto pradžią į minėtas rinkas, galima teigti, kad nors kiekviena šalis turi skirtingus reikalavimus, tačiau kiekvienoje šalyje rekomenduojama turėti savo patikimą atstovą, privalu numatyti neplanuotų išlaidų „pagalvę“ bei labai svarbu operatyviai reaguoti į visas užklausas.