Naujienos

Europos Komisija paskelbė ilgalaikę ES kaimo vietovių viziją iki 2040 metų

Birželio 30 d. Europos Komisija (toliau – EK) paskelbė komunikatą dėl ilgalaikės ES kaimo vietovių vizijos iki 2040 metų. Juo siekiama prisidėti prie gyvenimo kokybės kaimo vietovėse gerinimo, subalansuoto teritorinio vystymosi ir ekonomikos augimo skatinimo.

Visoje ES kaimo vietovių gyventojų amžiaus vidurkis yra didesnis nei miestuose ir per ateinantį dešimtmetį jų kaimo vietovėse pamažu mažės. Todėl dėl nepakankamo junglumo, prastai išvystytos infrastruktūros, nepakankamos užimtumo galimybių įvairovės bei ribotų galimybių naudotis tokiomis paslaugomis kaimo vietovės tampa mažiau patrauklios gyventi ir dirbti. Be to, kaimo vietovėms taip pat tenka svarbus vaidmuo įgyvendinant ES žaliąją ir skaitmeninę pertvarką. Įgyvendinus ES skaitmeninius užmojus iki 2030 m., atsiras daugiau galimybių užtikrinti tvarią kaimo vietovių plėtrą, neapsiribojant žemės ūkiu ir miškininkyste, suteikiant naujų perspektyvų gamybos, paslaugų plėtrai ir prisidedant prie geresnio paslaugų ir pramonės sektorių geografinio pasiskirstymo.
 

Parodoje „EXPO 2020“ – naujos galimybės Lietuvos maisto produktų ir gėrimų gamintojams

„ZUA“ kartu su partneriais kviečia Lietuvos maisto produktų ir gėrimų gamintojus dalyvauti parodos „EXPO 2020“ metu organizuojamame Lietuvos ir Jungtinių Arabų Emyratų verslo forume bei dvišaliuose verslo susitikimuose (B2B). Numatomi renginiai vyks Lietuvos nacionalinės dienos metu, spalio 21-22 dienomis. Nacionalinės Lietuvos dienos bei verslo forumo proga parodoje lankysis įvairios politinės bei verslo atstovų delegacijos.

Akvakultūros technologas – reta ir egzotiška profesija

Lietuviai nuo seno mėgo žvejoti ir valgyti natūraliai upėse, ežeruose, tvenkiniuose augusią žuvį. Pastaraisiais metais vis daugiau kuriasi uždarų sistemų žuvų auginimo įmonių. Visiems žuvininkystės ūkiams reikia išmanančių specialistų.

Užauginamos žuvies kiekiai Lietuvoje didėja
Remiantis VšĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro duomenimis, šalies akvakultūros ūkiuose užauginamos žuvies kiekis auga. Palyginti su 2019 metais, 2020 metais įvairios žuvies produkcijos patiekta rinkai trečdaliu daugiau. Auga ir ekologiškai, ir įprastai auginamos žuvies kiekiai. Lietuvoje praėjusių metų duomenimis buvo apie 10 168 ha įžuvintų tvenkinių, uždarų akvasistemų bendras tūris – 6123 m3. Pernai metais Lietuvoje veikė 65 žuvininkystės įmonės, kuriose užauginta daugiau kaip 4000 tonų įvairios žuvies.

Susitikime su LR žemės ūkio ir komercijos atašė JAV aptartos Lietuvos maisto produktų ir gėrimų eksporto galimybės

Šiandien vykusio susitikimo metu „ZUA“ direktorius Šarūnas Celiešius ir šiuo metu Lietuvoje viešintis Žemės ūkio ir komercijos atašė JAV Karolis Anužis aptarė Lietuvos maisto produktų ir gėrimų eksporto potencialą JAV rinkoje, tolimesnes tarptautinio bendradarbiavimo galimybes bei keliavimo ribojimų keičiamą gyvų parodų formatą.

Pasak K. Anužio, JAV rinka yra itin patraukli Lietuvos įmonėms, todėl būtina bendromis jėgomis siekti, jog eksporto augimo tempai ateityje tik stiprėtų. Tam pritaria ir „ZUA“ vadovas Š. Celiešius – Lietuvos maisto produktų ir gėrimų eksportuotojams JAV yra viena iš prioritetinių rinkų. Todėl „ZUA“ kartu su LR ambasada Vašingtone nuolat organizuoja įvairius informacinius seminarus apie žengimą į Jungtinių Amerikos Valstijų rinką, verslo misijas bei kitus renginius, kurių metu pristatoma lietuviška produkcija.

Pasaulio rinkų naujienų apžvalga: birželis

Dalinamės aktualiausiomis birželio mėnesio naujienomis, naudingomis Lietuvos maisto produktų ir gėrimų eksportuotojams.

EUROPA

ES nusprendė neįgyvendinti pakeitimo, kuriame numatyti griežti su pieno produktais susijusių nuorodų ir terminų naudojimo apribojimai. Pavyzdžiui, priėmus pakeitimą, augalinės kilmės prekių ženklams būtų draudžiama naudoti informaciją apie alergenus, pvz., „Pieno alternatyva be laktozės“ bei rinkodaros terminus, tokius kaip „kreminė tekstūra“. Iš esmės įstatymas būtų neleidęs augalinės kilmės produktų gamintojams nurodyti, koks yra jų produktas, o vartotojams, norintiems pereiti prie augalinių alternatyvų, būtų sunkiau pagrįstai rinktis produktus. Vis dėlto, augalinės kilmės produktuose vis vien draudžiama vartoti tiesioginius terminus, tokius kaip „pienas“, „sviestas“ ar „jogurtas“, net jei aprašyme aiškiai nurodyta, kad produktas nėra pieno produktas, o,  pavyzdžiui, avižų pienas. (Food Export Association of the Midwest USA informacija).

Valstybės dienos proga – lietuviško maisto šventė Lietuvos ambasadoje JAV

Liepos 7 dieną Lietuvos Respublikos ambasadoje JAV vykęs renginys, skirtas Valstybės dienos paminėjimui, pritraukė daugiau nei pusantro šimto garbingų svečių. Priėmimo metu buvo pristatyti ir lietuviški maisto produktai bei gėrimai, o pažintį su mūsų šalies gamintojų produkcija vainikavusi degustacija, pasak ambasadorės JAV Audros Plepytės, sulaukė itin daug dėmesio. 

Minėtų svečių sąraše –  JAV Kongreso nariai ir jų patarėjai, Baltųjų Rūmų, Valstybės departamento ir daugelio kitų specializuotų (įskaitant ir JAV žemės ūkio) departamentų atstovai, žurnalistai, ambasadoriai, diplomatinio korpuso bei verslo atstovai, lietuvių bendruomenės nariai ir kita.
 

Kviečiame dalyvauti nuotolinėje konferencijoje dėl ES žemės ūkio produktų skatinimo politikos

2021 m. liepos 12–13 d.  Europos Komisija organizuoja konferenciją dėl ES žemės ūkio produktų skatinimo politikos.

Šis renginys yra išsamaus konsultavimosi proceso dalis – jo metu renkama informacija apie suinteresuotųjų šalių ir visuomenės nuomonę, susijusią su ateities politikos reformomis. Konferencijoje ir platesniame konsultacijų procese daugiausia dėmesio skiriama vykdomai skatinimo politikai ir ES žemės ūkio sektoriaus konkurencingumo didinimui, kartu prisidedant prie ES politikos prioritetų, visų pirma, strategijos „Nuo ūkio iki stalo“ (angl. Farm2Fork) ir Europos kovos su vėžiu plano (angl. Europe‘s beating cancer plan) įgyvendinimo.

Ši konferencija leis plačiai pasikeisti nuomonėmis, kurios galimai ir lems ES žemės ūkio ir maisto produktų politikos peržiūrėjimą bei pozityvius pokyčius. Šio politikos peržiūrėjimo tikslas ambicingas – didinti skatinimo politikos indėlį į tvarią produkciją ir vartojimą, atsižvelgiant į besikeičiančius mitybos įpročius ir užtikrinant Europos Sąjungos žemės ūkio ir maisto pramonės sektorių konkurencingumą.

Renginio programa

Registracija į renginį

 

Vietos veiklos grupių valdybos nariai ir administracija supažadinti su LEADER metodu

Birželį VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra „ZUA“ organizavo nuotolinius mokymo kursus „LEADER metodo taikymas kaimo plėtros procese“, skirtus vietos veiklos grupių valdybų nariams ir administracijos darbuotojams. 

LEADER metodas, kaip socialinė inovacija, Lietuvoje įgyvendinamas nuo 2004 metų. Pagrindiniai šio metodo principai apima bendradarbiavimą, teritoriškumą (kuomet žmogiškieji  ir  finansiniai  ištekliai  nukreipiami  į  konkrečios vientisos teritorijos ekonominę, socialinę ir kultūrinę plėtrą), integruotumą (juo siekiama ieškoti bendrų sprendimų skirtingoms problemos spręsti). 

Kaimo plėtros lyderiai, naujai įsitraukiantys į vietos veiklos grupių ir jos valdymo organo veiklą, neturi pakankamai žinių ir gebėjimų įgyvendinat vietos plėtros strategijas, todėl šiems asmenims aktualu perteikti LEADER metodo gerąją patirtį ir atskleisti šio metodo taikymo galimybes.

 

 

Nuotolinio seminaro metu – eksporto galimybės JAV rinkoje

Birželio 30 dieną Lietuvos maisto produktų ir gėrimų įmonės turėjo puikią galimybę daugiau sužinoti apie JAV rinką ir eksporto galimybes joje. „ZUA“ ir LR Ambasados JAV organizuotame nuotoliniame seminare „JAV rinka – galimybės Lietuvos maisto produktų ir gėrimų eksportuotojams“ savo patirtimi, įžvalgomis ir patarimais apie sėkmingą žengimą į naują rinką dalinosi rinkos ekspertai.

Susirinkusius seminaro dalyvius pasveikino LR Žemės ūkio viceministras Paulius Lukševičius ir Lietuvos ambasadorė JAV Audra Plepytė, drąsindama Lietuvos įmones bandyti įsitvirtinti JAV rinkoje. Ambasadorė seminaro dalyviams priminė, jog  Lietuvos diplomatinė atstovybė visada yra pasiruošusi konsultuoti ir padėti visais rūpimais klausimais. 

Izraelis - vis dar neatrasta rinka Lietuvos eksporto įmonėms

Šiandien, birželio 29 dieną vyko dar viena „ZUA“ organizuota nuotolinė verslo misija. Šį kartą jos dalyviai – Lietuvos maisto ir gėrimų gamintojai – susitiko su Izraelio įmonių atstovais. Jos metu įvyko 92 susitikimai, juose dalyvavo 24 įmonės iš Lietuvos, 16 – Izraelio. 

Verslo misiją pradėjo LR Žemės ūkio ministerijos viceministras Paulius Lukševičius. Sveikindamasis su dalyviais jis dėkojo visiems susirinkusiems ir pabrėžė misijos svarbą: Izraeliio rinka iki šiol nėra atrasta Lietuvos įmonių. 

Apie tai, kokios galimybės, kokie Izraelio rinkos išskirtinumai kalbėjo verslo misijos svečias – Ze‘ev Lavie, Izraelio tarptautinės prekybos ir verslo plėtros rūmų viceprezidentas. 
Gera verslo kultūra, patogi logistika, išsivysčiusi ekonomika – tai tik keli Izraelio rinkos privalumai, kuriuos savo kalboje paminėjo viceprezindetas,  
Verslo misijoje dalyvavo: „EKKO“, „Fazer“, „Buga“, „Naujasis Nevėžis“, UAB „Vaisių sultys“, „Rinkuškiai“, „Šerkšnas honey“, „Tealure“, „Gudobelė“, „Javinė“, „Klaipėdos duona“, „Plungės šalis“, „Taler“, „CHOCO group“, UAB „Rūta“, „Miltinuko receptas“, „ICECO“, „Granex“, „Hempus“, „Birštono mineraliniai vandenys“, „Liūtukas ir Ko“, „Tandemus“, „Fugo“, „Saldva“. 
B2B susitikimų metu įmonės pristatė savo istoriją, produktus, aptarė ekportavimo galimybes. Izraelio įmonių atstovus ypač domino sveikatai palankūs, veganiški, be glitimo produktai. 
 

 

Naujausias leidinys „Naujienos bendruomenėms“

Pristatome naujausią VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūros („ZUA“ ) elektroninio leidinio „Naujienos bendruomenėms“ numerį. Leidinys skirtas kaimo plėtros dalyviams.

Leidinyje pateikiama informacija apie lėtą turizmą Lietuvos kaimiškose vietovėse, socialinį verslą ir jo pavyzdžius, sėkmingai įgyvendintus projektus - gerosios praktikos pavyzdžius, pažangių kaimų sampratą, užsienio naujienas ir kita.

Atsisiųsti leidinį galite čia.

Trumposios tiekimo grandinės: Kėdainių regione iš ūkininkų galima nusipirkti ne tik agurkų

Birželio 15 d. VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra organizavo jau ketvirtąjį seminarą iš renginių ciklo „Sveikesnis maistas – geresnis gyvenimas“. Seminaro dalyviai rinkosi į moderniai įrengtą ir dar dažais kvepiantį Krakių kultūros centrą, kur buvo pristatytos mokslinės įžvalgos bei praktiniai gerosios patirties pavyzdžiai. 

Apie galimybes didinti kaimo gyventojų socialinę įtrauktį, bendradarbiavimą bei ekonominę plėtrą organizuojant trumpąsias maisto tiekimo grandines kalbėjo dr. Vilma Atkočiūnienė, Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos Bioekonomikos plėtros fakulteto Verslo ir kaimo vystymosi tyrimų instituto profesorė. Jos nuomone, Lietuvoje pakankamai neblogai išvystytas „verslas – klientams“ (B2C) verslo modelis. „Šiek tiek plėtojamas „verslas – verslui“ (B2B) modelis, bet „verslas- viešajam sektoriui“ (B2G) – visiškoje stagnacijoje, – sakė profesorė, skatindama viešojo sektoriaus atstovus daugiau domėtis vietos gamintojų produkcija bei tokios produkcijos gamybos bei pardavimo infrastruktūra. – Trumpųjų tiekimo grandinių dalyviai patys jokio proveržio rinkoje nepadarys“.

  Prenumeruoti naujienas

Biudžetinė įstaiga Žemės ūkio agentūra prie Žemės ūkio ministerijos

Gedimino pr. 19, 01103 Vilnius
Tel. +370 616 46910
El. paštas info@zua.lt
Įmonės kodas 304894892
PVM mokėtojo kodas LT100011866612
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre

 

X