Išskirtinės kokybės produktus vertinanti Prancūzijos rinka – potenciali ir Lietuvos eksportuotojams

Gegužės 26 dieną vyko „ZUA“ ir Lietuvos Respublikos Ambasados Prancūzijoje organizuotas nuotolinis seminaras apie eksportuotojų galimybes Prancūzijos rinkoje. Prancūzija yra trečia pagal vartotojų skaičių rinka Europoje ir šešta pagal dydį pasaulio ekonomika, tad be abejonės aktuali ir Lietuvos įmonėms, norinčioms eksportuoti savo gaminamą išskirtinės kokybės produkciją. Nuotoliniame seminare įžvalgomis dalinosi ekspertai, keldami pagrindinį klausimą – kokius namų darbus mūsų šalies įmonės turi atlikti, norėdamos įsitvirtinti rinkoje, kurioje – daugiau nei 60 mln. vartotojų. 

Seminare dalyvavo Lietuvos Respublikos Žemės ūkio Tarptautinių reikalų ir eksporto skatinimo skyriaus vedėjas dr. Antanas Venckus,  Lietuvos Respublikos ambasadorius Prancūzijoje Nerijus Aleksiejūnas, LR ambasados Prancūzijoje antrasis sekretorius Marius Atroška, maisto pramonės verslo plėtros agentūros „ABC gourmet“ steigėja Magali Caignec, maisto pramonės verslo plėtros agentūros „ABC gourmet“ ekologinio sektoriaus ekspertas Rudy Verschueren, tarptautinio verslo plėtros įmonės „BaltiM“ steigėja ir vadovė Ilma Zanin, išskirtinių gurmaniškų maistų produktų ir gėrimų atstovo / distributoriaus „Maison Brasson“ steigėjas Alexandre Bralovic, išskirtinių gurmaniškų maistų produktų ir gėrimų atstovo / distributoriaus „Maison Brasson“ operacijų vadovė Vanessa Gasq. 

Sveikindamas seminaro dalyvius dr. A. Venckus teigė, kad Prancūzija – šalis, kurioje Lietuva nepakankamai reprezentuojama. 

„Turime vieną didžiausių disbalansų žemės ūkio produktais prekyboje su Prancūzija, pernai eksportavome už 91 mln. produkcijos žemės ūkio ir maisto produktų, importavome už 166 mln., taigi, šis skaičius parodo, kad turime ir galime paskatinti savo eksportą. Pavyzdžiui, Vokietijoje mums sekasi kur kas geriau, tad norisi tą sėkmę pakartoti ir Prancūzijoje“, –  teigė dr. A. Venckus.

Į Prancūziją daugiausiai eksportuojama paukštienos, žuvies, grūdų, tabako, šokolado produktų, taip pat ir vaisių. Pasak dr. A. Venckaus, tai nėra visa produktų paletė, kurią mes galime pasiūlyti Prancūzijos rinkai.  

Kalbėdamas apie Prancūzijos rinką, LR ambasadorius Prancūzijoje Nerijus Aleksiejūnas teigė, jog vartotojai produktams taiko ypač aukštus reikalavimus kokybei, kurią pasiekti galima per inovatyvius, ekologiškus produktus.   

„Prancūzija ir ekonominiai ryšiai su ja yra labai svarbūs, tai yra vienas pagrindinių mūsų veiklos prioritetų. Turime palankią situaciją ryšių plėtojimui, tą impulsą davė Prancūzijos prezidento Emmanuelio Macrono vizitas Lietuvoje praeitų metų rudenį, jo metu buvo ne tik politinės diskusijos, vyko ir svarbus ekonominis forumas, kurio metu pajutome mūsų bendradarbiavimo potencialą. Maisto pramonė yra vienas iš geriausių Lietuvos prisistatymo būdų. Kaip sakoma, kelias į prancūzų širdį yra per maistą ir kultūrą“, – teigė ambasadorius. Jis pateikė  kelis pavyzdžius – „Vichy“, „Sip sap“– šie produktai randami Prancūzijos pardavimo vietose.  

Ilma Zanin, tarptautinio verslo plėtros įmonės „BaltiM“ steigėja ir vadovė, seminaro metu informavo, kokia yra dalyvavimo parodose svarba ir kaip jas atsirinkti. Jos teigimu, būtent tarptautinės parodos yra viena iš galimybių, kaip galima rasti potencialių partnerių.

Kita įžvalga, kurią paminėjo net keli seminaro dalyviai pranešėjai – dėmesys pakuotei. Joje produkto informaciją būtina išversti į prancūzų kalbą, tiesa, ne tik produkto maistinės vertės aprašyme, tačiau ir eiketėje, esančioje priekinėje pakuotės pusėje. 

Visas seminaro rekomendacijas galite rasti atsisiuntę vaizdo įrašą.